فوتبال جهان, نقل و انتقالات

پیروزی استاد بر شاگرد ناخلف

ماروتا

فصل نقل و انتقالات سری آ بسیار جنجالی بوده و همچنان جنجالی نیز دنبال میشود که مثل همیشه یوونتوس یکی از پر خرج ترین و پر سر و صدا ترین تیم ها در این فصل بوده.علاوه بر خریدهای خود یوونتوس که اسم هایی آشنا هستند به مانند هر سال ، یووه با پاراتیچی سعی در ایجاد اختلال در کار سایر تیم ها به خصوص ماروتا داشت که با سر وصدای زیادی همراه بود.

 

همانطور که میدانید ماروتا فصل پیش از یوونتوس جدا و به عنوان مدیر ورزشی تیم اینترمیلان منسوب شد.ماروتا در تمام این مدت سعی کرده که بازیکنانی باکیفیت و با قیمت مناسب وکارایی بالا به تیم اینتر اضافه کند.رابطه سرد ماروتا و پاراتیچی بر کسی پوشیده نیست به طوری که پاراتیچی حاظر به نشستن در میز کناری ماروتا در یک رستوران نشد و اون رستوران را ترک کرد.

 

اگر کمی دقت کنیم به موارد پیش آمده در فصل نقل و انتقالات سری آ متوجه این موضوع خواهیم شد که یوونتوس با پاراتیچی راهی را در پیش گرفته است که به ظاهر زیرکانه است ولی در اجرا در مقابل ماروتا یک حرکت بی دلیل و صرفا گرفتن تیم محسوب میشود.

 

نمونه ای از این موضوع را در ماجرای خرید لوکاکو کاملا مشهود بود که با خونسردی و زمان شناسی در جذب لوکاکو اینگونه شد که ماروتا شاگرد خود را کیش و مات کرد. یوونتوس اکنون با 3 مهاجم که باشگاه آن ها را نمی‌پسندد بحرانی واقعی را تجربه می‌کند. احتیاج به فروش 2 مهاجم دارد تا بتواند بازیکنی جدید برای خط حمله خود جذب کند. وهمین موضوع باعث می‌شود شانس مبادله ایکاردی – دیبالا را بالا بدانیم، که باز هم پیروزی دیگری برای ماروتا خواهد بود.

 

خرید لوکاکو چگونه اتفاق افتاد و چگونه یوونتوس در دام خود افتاد؟

چه شد که انتقال دیبالا به منچستر و تاتنهام انجام نشد؟ همه می‌گویند حق تصویر مانع انجام انتقال شد. اما چه مشکلی وجود داشت؟ موضوع به ۲۰۱۷ بازمی‌گردد که دیبالا قرارداد خود با شرکت star image که حق تصویر او را داشت و تحت مالکیت مدیر برنامه سابق او «تریولزی» بود را فسخ کرد.

 

اما این فسخ قرارداد تنها از سوی دیبالا انجام شد واین یعنی شرکت star image هنوز حق تصویر بازیکن را در اختیار دارد. که این موضوع باعث می‌شود نه تنها منچستر و تاتنهام بلکه هر باشگاهی نتواند دیبالا را جذب کند مگر اینکه با شرکت star image به توافق برسد. (دی مارتزیو)

 

موضوعی که باعث می‌شود روزنامه نگاران رفتار ماروتا در انتقال لوکاکو را تحسین کنند، اولا آرامش باشگاه در تمام این مدت بود و اینکه اهداف خود در بازار را تغییر ندادند حتی وقتی اکثرا از شانس بالای یووه برای انجام این انتقال میگفتند. وحتی اینتر پیشنهاد اولیه خود را که ۶۰ میلیون یورو بود دیوانه وار افزایش نداد.

 

جلسات ماروتا با مدیر برنامه گذشته دیبالا، پیرپائولو تریولزی (که حق تصویر او را نیز در اختیار دارد) که زمان این جلسات نیز پیش از لغو شدن انتقال دیبالا (به انگلیس) بوده. اما در این جلسات چه اتفاقاتی افتاد؟ کسی نمی‌داند. اما ماروتا از انجام نشدن انتقال دیبالا مطمئن بود – و یا شاید – با تریولزی توافق کرده بود که مانع انجام این انتقال شود.

 

حال پس از پایان موضوع لوکاکو همه چیز به پایان می‌رسد؟ خیر.

یوونتوس مشکلاتی شدید در تراز خود دارد که مجبور می‌شود فروش داشته باشد. دیبالا هنوز یکی از بازیکنانیست که بیشترین شانس خروج را دارد. اولا به خاطر حقوق بالای او. دوما عدم همخوانی او با سبک بازی ساری ودر نهایت اینکه فروش او مقدار زیادی از مشکلات مالی یووه را حل میکند.

 

و به عنوان اخرین راه حل معاوضه «ایکاردی – دیبالا» خواهد بود که ماروتا احتمالا از ابتدا به آن می‌اندیشید اما پاراتیچی سعی داشت با تمام قدرت مانع آن شود به همین دلیل تمام سعی خود را کرد که او را به انگلستان منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *