فوتبال جهان

قهرمانی در انگلیس | نشد که نشد!

واکر

باز هم نشد که نشد! مثل اینکه لیورپول در انگلیس قرار نیست جام ببرد! بخت بد ول کنِ آنها نیست! شاید هرکسی یا هوادار هر تیمی جای لیورپولی ها بود تا حالا ناامید و یا از ناکامی ها در انگلیس بی حس شده بود.

یک) هاینریش بُل نویسنده هموطن یورگن کلوپ سرمربی لیورپول در کتاب «عقاید یک دلقک» نوشته: «هرگز نباید سعی در تکرار لحظات داشت، باید آن ها را همان گونه که یک بار اتفاق افتاده اند، فقط تنها به خاطر آورد.»
مثل اینکه لیورپول قرار نیست از این قاعده پیروی کند. خوب پیش می روند و عالی هستند. شاید در دنیا هیچ چیز کاملی وجود نداشته باشد و در هر زمینه ای که کنکاش کنید بفهمید ایرادی وجود دارد. اما وقتی در بهترین فرم و نزدیک به کامل ترینِ خودتان هستید انتظار دارید به قلّه موفقیت برسید. لیورپول سالیان اخیر با کلوپ واقعاً تیم شایسته ای هست البته نباید از تیم خوبی که گواردیولا با استفاده از دانش فنی و هچنین بازیکنان ارزندخ خود ساخته است چشم پوشی کرد. فصل قبل هرچه تلاش کردند در کشور خودشان حتی یک جام هم نگرفتند. شاید ایراد این بود که کلوپ فقط در انگلیس روی لیگ برتر تمرکز کرد و هرکاری کرد تیمش به سیتی نرسید.
آیا واقعاً به سیتی نرسید؟ آیا واقعاً ۹۷ امتیاز که سومین آمار خوب در تاریخ لیگ برتر است، کافی نبود؟ آن ضربه فیرمینو که استونز میلی متری از روی خط دروازه بیرون آورد، یادتان هست؟ خب، حالا اینجاست که می خواهیم یادآوری کنیم لیورپولی ها مثل اینکه دوست دارند لحظات شان را مدام تکرار کنند! در ومبلی و در فینال جام خیریه یا سوپرجام یا هر جامی که هست. همان جامی که پیش از لیگ یک تیم قدرتمند می تواند بگیرد و فصلش را بهتر شروع کند. آن ضربه ای که فان دایک زد باز هم روی خط دروازه نشست.در نهایت درخشش براوو مانع از کسب جام برای لیورپول شد. هر چند دو فصل بخت واقبال با لیورپول یار نبود اما با تیمی شایسته و بسیار قدرتمند راهی مسابقات خواهد شد.پر انگیزه و پر امید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *