دسته بندی نشده

کریستیانو رونالدو ؛ فقط مرگ میتواند او را متوقف کند !

16جولای 2018، (25تیر 1397)

تورین ( ایتالیا)

ساعت  9:20

هر باشگاهی دوست دارد لیگ قهرمانان را ببرد. من در کنار دیگر بازیکنان برای تمام جام ها خواهیم جنگید. لیگ قهرمانان را نمیتوان به راحتی برد اما آنها در فینال های قبلی غافلگیر شدند و من آماده ام تا در راه قهرمانی بجنگم.”

او افزود:  “از حضور در یوونتوس بسیار خوشحالم و حضورم در اینجا برای من مانند یک پاداش است. از طرفداران بسیار ممنونم که در فرودگاه منتظر من بودند، امیدوارم من هم بتوانم به آنها پاداش محبتشان را بدهم.”

“یوونتوس یکی از بزرگترین باشگاه های جهان است. این تصمیم خوبی بود. دوستان من گفتند که می توانم ایجا بازی کنم. یوونتوس بزرگترین باشگاه ایتالیا است پس تصمیم سختی برای من نبود.یوونتوس مربی و مدیریت بسیار بزرگی دارد. از یوونتوس به خاطر چنین فرصتی ممنون هستم”

 “من آدمی هستم که به زمان حال فکر می کنم. من هنوز جوان هستم و همیشه چالش ها را دوست داشته ام. از زمان اسپورتینگ تا مچستر و حالا یوونتوس. من کاملا آماده هستم.  از ترک رئال ناراحت نیستم. بازیکنان در سن من به چین می روند اما آمدن به چنین باشگاهی برای من بسیار مهم بود. می خواهم اثری از خودم در تاریخ یوونتوس ثبت کنم. از لحاظ احساسی و جسمانی بسیار وضعیت خوبی دارم. افتخار می کنم که اینجا هستم و انگیزه بسیار زیادی دارم.”

سری آ؟ لیگی بسیار سخت و به شدت تاکتیکی اما دوران زندگی من هرگز آسان نبوده است

لیگ قهرمانان رقابت بسیار سختی است که همه دوست دارند آن را ببرند. یوونتوس طی سالیان اخیر بسیار به آن نزدیک شده است. ما باید متمرکز باشیم. برای لیگ قهرمانان و همه عناوین خواهیم جنگید.

باشگاه یوونتوس برای من بسیار محترم است. آنها به من فرصتی دوباره دادند. آنها متخصص موفقیت هستند و در چند سال اخیر دو بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده اند و حالا که این فرصت به من داده شده تلاش می کنم این تیم را به جایی بالاتر برسانم.

بازتاب معارفه رونالدو در یوونتوس در روزنامه‌های معتبر اروپا +عکس

به شدت منتظر اولین بازی با پیراهن یوونتوس هستم. من اینجا هستم تا انتظار هواداران را برآورده کنم.

باز هم تاکید می کنم که سن و سال مهم نیست و من در پایان قراردادم با یووه ۳۷ ساله خواهم بود اما این از تعهد من نمی کاهد.

اتفاقات همیشه به شکل طبیعی می افتند و من همانطور که در منچستر و مادرید توپ طلا را بردم، در اینجا هم چنین شانسی را خواهم داشت. به بردن توپ طلا فکر نمی کنم. کسی نمی داند شاید باز هم موفق به بردن آن شدم اگر همه چیز خوب پیش رفت. بردن توپ طلا کار سختی است.

همانطور که قبلاً گفتم الگوی جوانان بودن یک چالش جدیست. من تغییر نخواهم کرد و می دانم الگوی دیگران بودند بسیار دشوار است.

من روی کارم تمرکز می کنم و تعهدی دوطرفه بین من و باشگاه وجود دارد.”

او در پاسخ به تغییر رقیبان در سری آ گفت:
“من بازیکنان را رقیب نمی بینم. همه تلاش می کنند تا ببرند. ما باید بهترین باشیم و برای بردن تمام بازی ها ببرند. همه از رقابت من و مسی صحبت می کنند در حالی که ما هر دو برای موفقیت باشگاهمان تلاش می کردیم .”

این ها پاسخ های کریستیانو رونالدو در روز معارفه او برای هواداران باشگاه یوونتوس به خبرنگاران بود.

اما همه چیز از اینجا شروع نشد

قصه رونالدو و یوونتوس برمیگرده به 3 ماه قبل …

استادیوم یوونتوس آرنا، یک چهارم نهایی چمپییونز لیگ، فصل 2017/18  دقیقه 65

جاییکه کریستیانو رونالدو دروازه جی جی بوفون (بهترین دروازه بان قرن21) را روی پاس دنی کارواخال با یک ضربه استثنائی برگردون باز کرد .

اونجا بود که حتی طرفداران یوونتوس هم در تورین وادار به تشویق رونالدو شدند

مشابه این اتفاق در فصل 2002 برای الکساندردلپیرو در سانتیاگوبرنابئو  بعد از اون کاشته زیبا اتفاق افتاد. شاید همون تشویق و تشکر رونالدو از هوادارای یوونتوس باعث این انتقال بزرگ شد.

البته به زعم بعضیا سرخیو راموس کاپیتان بزرگ باشگاه رئال مادرید هم در این انتقال بی تاثیر نبود چراکه در تمرین تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2018 نحوه پنالتی گرفتن رونالدو را به سخره گرفت.

اما به نظر یوونتوسیا صفر تا صد این انتقال توسط رئیس بزرگ آندره آ آنیلی انجام شد. چراکه او با یک پرواز شخصی از تورین به یونان و ملاقات چند دقیقه ای با رونالدو این قرارداد را نهایی کرد. زیرا میدانست که این انتقال غیر از بعد فنی از لحاظ اقتصادی هم خیلی به باشگاه سود میرساند.

زمانیکه تنها شایعه ورود کریستیانو رونالدو به تورین مطرح بود سهام باشگاه یوونتوس 300میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

در حال حاضر براورد میشود در هر دقیقه یک پیراهن رونالدو در یوونتوس شاپ های دنیا به فروش میرسد و  این یعنی علاوه بر پول قرارداد رونالدو سود هنگفتی نصیب باشگاه یوونتوس میشود و همچنین طرفداران بسیاری از اقصی نقاط جهان به باشگاه یوونتوس روی می اورند.

فروش ویژه پیراهن های اورجینال یوونتوس با اسم و و شماره رونالدو 

البته این انتقال خیلی هم عجیب نبود زیرا دو باشگاه یوونتوس و رئال مادرید از قدیم با هم رابطه خوبی داشتند . قبلا هم بازیکنان بزرگی بین این دو باشگاه جابجا شدند از جمله الوارو موراتا ، سامی خدیرا ،فابیو کاناوارو،امرسون،روبرت یارنی و در اخر زین الدین زیدان ستاره بی چون چرا و بی بدیل فوتبال فرانسه .

در کل انتقال کریستیانو رونالدو به یوونتوس مهم ترین خبر نقل و انتقالاتیه این تابستون بود .خبری که هواداران رئال مادرید رو ناراحت و هواداران یوونتوس را بسیار خوشحال کرد.

 

به قلم محمدرضا صحبتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *