فوتبال جهان

دروازبان های جذاب !

طی برخی مسابقات تیم ها بنا به دلایل مختلفی مجبور به تعویض دروازبان های خود میشوند اما امان از روزی که نشه یه دروازبان به جای دروازبان اصلی وارد زمین شود. شاید میپرسید چگونه؟ ممکن است مربی 3 تعویض خود را انجام داده باشد و دروابانش اخراج یا مصدوم شود یا دروازبان اولش را تعویض کرده باشد و دروازبان دومش اخراج یا مصدوم شود.

ذر این صورت یکی از اتفاق های ترسناک برای آن تیم رقم خواهد خورد که البته این چالش برای خیلی ها جذاب و دیدنی نیز هست ، حضور یکی از بازیکنان درون دروازه !

این اتفاق تا به حال بارها افتاده است که بعضی از بازیکنان موفق و سربلند و بعضی با یک نمایش ضعیف در قسمت حساس زمین ، از آن بیرون آمدند.

یکی از بازیکن های موفق که با اخراج دروازبان تیمش مجبور شد درون دروازبان تیمش قرار بگیرد آگوستین پلتیری بود که به محض ورد به زمین یک ضربه پنالتی رو مهار کرد که کار بسیار بزرگی بود.

از دیگر بازیکنان موفق درون دروازه میتوان به رودریگو پالاسیو اشاره کرده که بعد از اینکه درون دروازه قرار گرفت با حملات دامنه داری روی دروازه اینتر مواجه شد که با عکس العل های خوب خودش توانست دروازه اینتر را بسته نگه دارد.

درجریان دیدار اینترمیلان_هلاس ورونادرچارچوب رقابت هایی کوپا ایتالیاسال2013که در نهایت بابرتری2بر0اینتر به پایان رسید،اتفاقی در نوع خودش جالب رخ داد که دقیقه75 لوکا کاستلاتزی دروازه بان اینتر دچارآسیب دیدگی شدیدی شد،به حدی که نتوانست به بازی ادامه دهد واین در حالیست که اینترهرسه تعویض خودرا انجام داده بود ومی بایست یه بازیکن واز بازیکنان داخل زمین اجبارا دقایق مانده را درون دروازه سپری کند.
ابتدا استراماچونی ، کریستین چیوو مدافع اینتر را صدازد ویک دس لباس دروازه بانی بادستکش به اوداد که او درون دروازه بایستدکه چیوو با شک ودلهره به سمت دروازه رفت،که ناگهان پالاسیو لباس ودستکش را ازچیوو گرفت ودقایق باقیمانده رادرون دروازه ایستاد که دراین حدود15دقیقه چن بارهم دروازه را از حملات بازیکنان هلاس ورونا نجات داد

در 4 فوریه سال 2007، جان اوشی، مدافع شیاطین سرخ مجبور شد به جای ادوین فن‌درسار آسیب دیده در بازی خارج از خانه در وایت‌هارت‌لین مقابل تاتنهام، وارد دروازه شود. این اتفاق در حالی رخ داد که منچستری‌ها، هر سه تعویض خود را انجام داده بودند و به همین دلیل، اوشی راهی دروازه شد.
این بازیکن، برخلاف آنچه تصور می‌شد، عملکرد خوبی داشت و حتی یک تک به تک را به شکلی فوق‌العاده مهار کرد تا در نهایت، شیاطین سرخ با نتیجه 4-0 سفید‌های زنبقی را در خانه، شکست دهند و ادوین فن‌درسار و جان اوشی، هر دو کلین شیت کنند!

او شی

بازی چلسی و ریدینگ در سال 2006، یک بازی عجیب و غریب بود. در این بازی، هر دو دروازبان شیر‌های لندن یعنی کارلو کودیچینی و پترچک، مصدوم شدند تا در نهایت، جان‌تری، مدافع اسطوره‌ای و انگلیسی باشگاه چلسی، راهی دروازه شود.
این مدافع موفق باشگاه چلسی، تمام تلاش خود را برای موفقیت چلسی در آن بازی کرد و در نهایت، چلسی با پیروزی 1-0 و کلین‌شیت جان‌تری، توانست یک برد ارزشمند را کسب کند. در این بازی، جان اوبی میکل، ستاره نیجریه‌ای سابق چلسی در دقیقه 62 و اندری بایکی، ستاره ریدینگ نیز از زمین بازی اخراج شدند و در نهایت این بازی عجیب، به پیروزی چلسی ختم شد.

جان تری

لودوگورتس بلغارستان، قهرمان وقت لیگ این کشور، تا پیش از سال 2014 وپیروزی اعجاب انگیز در پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا در مقابل قهرمان رومانی، یعنی استوابخارست، نتوانسته بود طعم حضور در لیگ قهرمانان اروپا را بچشد.
او با مهار دو ضربه‌ی پنالتی باعث حذف استوا بخارست رومانی شد و تیمش را برای اولین بار به مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرد.استوا از بازی رفت با حساب ۰-۱ از حریف پیش بود و می‌رفت تا راهی مرحله‌ی گروهی شود. اما وَندرسون بازیکن تعویضی برزیلی در دقیقه‌ی ۹۰ برای لودوگورتس گلزنی کرد تا کار به وقت‌های اضافه بکشد. در دقیقه‌ی پایانی ولادیسلاو استویانوف دروازه‌بان لودوگورتس به دلیل خطا روی بازیکن حریف از زمین اخراج شد و از آن‌جا که این تیم بلغارستانی هر سه تعویض خود را انجام داده بود، موتی مجبور به ایستادن درون دروازه شد.

موتی که خود یک رومانیایی است و بیشتر دوران بازی خود را در رقیب دیرینه‌ی استوا یعنی دینامو بخارست گذرانده است همچنین پشت اولین ضربه‌ی پنالتی تیمش نیز ایستاد و آن را با اعتماد به نفس به گل تبدیل کرد. پس از آن لباس دروازه‌بان ذخیره‌ی تیمش را بر تن کرد و با دو مهاری که در ضربات پنالتی انجام داد، تیمش در مجموع ۵-۶ برنده‌ی بازی شد تا او، یک بازی ماندگار در تاریخ فوتبال را به ثبت برساند. پس از این اتفاق، هواداران لودوگورتس در ورزشگاه خانگی خودشان، جایگاهی را به نام جایگاه موتی احداث کردند.

تیم سال 2008 سرالکس فرگوسن، یک تیم رویایی بود و روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذاشت اما در مقابل پورتموث در مرحله 8/1 نهایی FACup  به مشکل خورد. این بازی نیز تقریبا همانند بازی چلسی و ریدینگ رغم خورد. ادوین فن‌درسار به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شد و دروازبان دوم منچستریونایتد یعنی توماس کوژاک نیز به دلیل خطا روی مهاجم پورتموث و دادن ضربه پنالتی به این تیم، اخراج شد.
در چنین شرایطی، ریو فردیناند، مدافع موفق منچستریونایتد راهی دروازه شد تا در مقابل ضربه سولی‌مونتاری، واکنش نشان دهد اما علی‌رغم پیشبینی درست جهت ضربه مونتاری، ضربه مونتاری وارد دروازه شیاطین سرخ شد. یونایتد با نتیجه 1-0 مغلوب پورتموث شد و یک نتیجه بد برای این تیم خلق شد و دست این تیم را از تکمیل یک فصل فوق‌العاده، خالی ماند. آن‌ها در سال 2008، لیگ جزیره، و  لیگ قهرمانان اروپا را  نیز فتح کردند.

فرد

یکی از بهترین شماره‌ 9‌های جهان فوتبال، در سال 2014 نشان داد که هیچگاه نمی‌تواند یک شماره 1 خوب نیز باشد. تاتنهام در مقابل آستریاس تریپولیس در رقابت‌های لیگ اروپا به میدان می‌رفت و پس از هتریک کین، پیروزی را در چنگ خود داشت.
دروازبان فرانسوی تاتنهام یعنی هوگو لوریس، به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شد و هری کین، به درون دروازه رفت. اولین ضربه به سمت دروازه کین، یک ضربه کاشته بود که کین می‌توانست به راحتی از پس آن بر بیاید ولی او این گل را دریافت کرد. درست است که بازی در نهایت با نتیجه 5-1 به سود سفید‌های زنبقی به اتمام رسید اما آن‌ها از اشتباه دروازبان، ضربه دیدند.

هری

در نهایت میتوان گفت این اتفاق میتواند برای بیننده بازی بسیار جالب باشد و از این چالش برای آن بازیکن لذت ببرد اما برای خود آن بازیکن قطعا یک کابوس و یک مشکل سخت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *