فوتبال جهان

منچستر یونایتد vs لیورپول

منچستر یونایتد _ لیورپول ساعت 19:00

بعد از پایان فیفا دی های گذشته یک فوتبال ناب از لیگ جزیره با حضور دو تیم از 6 تیم برتر بزرگ لیگ جزیره یعنی منچستریونایتد و لیورپول به ما فوتبالی ها خواهد چسبید.دوتیمی که کاملا با شرایط متفاوت به جنگ با یکدیگر میروند.

شاگردان کلوپ که این فصل تمام بازی های خود را بردند و باخیال راحت صدر جدول را در اختیار دارند اما شاگردان سولشر از 8 بازی 9 امتیاز کسب کردند و در رتبه ی دوازدهم جدول قرار دارند بازی که در اولدترافورد که ورزشگاه خانگی منچستر است انجام میشود و هدایت بازی را آقا مارتین برعهده داردکه قبل از این بازی 203 بازی را در پریمیر لیگ سوت زده است .

این دو تیم 201 بار مقابل همدیگر قرار گرفتند که برد های منچستر 80 بار و بردهای لیورپول 66بار و 55بار به تساوی ختم شده است .اولین بازی این دوتیم برمیگردد به 28آوریل 1894 که لیورپول موفق شد با نتیجه دو بر صفر از سد منچستر بگذرد و بزرگترین پیروزی این دیدار ها در 12اکتبر 1895اتفاق افتاد که لیورپول با نتیجه 7بر1 منچستر را مغلوب خود کرد .

منچستر که امسال اوضاع خوبی در جدول ندارد حال با مصدومیت دخیا و پوگبا اوضاع بد به بدتر تبدیل شده ولی لیورپول ها خوشحالن که آلیسون به تمرینات برگشته و با تصمیم آقای کلوپ  میتواند در این بازی فیکس از او استفاده کند .

حال بهتر است مقایسه ای بکنیم بین آمار دو تیم در این فصل میانیگن پاس های منچستر 421 پاس در هر بازی و لیورپول 472 پاس در هر بازی است ،میانگین مالکیت توپ منچستر در هربازی 57/5 درصد است و میانگین مالکیت توپ لیورپول درهربازی 60 درصد است، هردوتیم در این فصل 2 کلین شیت را داشته اند .

لیورپول تمامی پنج بازی خود را پیروز شده اما منچستری ها در پنج بازی اخیر خود 2شکست و 3تساوی به دست آورده اند. حال که آماری گفتیم به ضرر منچستر، یک نکته هم بگوییم که به ضرر لیورپول باشد آقای یورگن کلوپ که بهترین مربی د بست شد تا الان نتوانسته در اولدترافورد به پیروزی برسد که حاصل آن 3تساوی و 1باخت بوده اما فوتبال ورزش غیر قابل پیش بینی و رشته ای که در آن آمار دخالتی در نتیجه ندارد به خصوص در بهترین لیگ جهان .

?نویسنده: نیما اکرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *