دسته بندی نشده, فوتبال جهان

نه به نژادپرستی !

لوکاکو

مؤسسه Kick It Out که در زمینه نژادپرستی و ناهنجاری‌های فوتبال در انگلیس فعالیت می‌کند در آخرین برآوردهای خودش به آمار نگران‌کننده‌ای در این زمینه رسیده است.

نشریه «تلگراف» در این باره نوشت: در گزارش آخرِ Kick It Out مشخص شد اسلام‌هراسی و دیگر تعصبات مذهبی در فوتبال انگلیس ۷۵ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است. گزارش‌های نژادپرستی هم نسبت به ۵ سال قبل حدوداً ۲ برابر شده.

مدیر اجرایی Kick It Out با بیان این مسئله که فوتبال انعکاسِ جامعه است، گفت: «این آمار دیگر شگفت‌انگیز نیستند. این یک حقیقت است که نژادپرستی ۴۳ درصد افزایش داشته، اما مشخصاً فوتبال برای رفع آن باید سخت کار کند. سال ۲۰۱۹ است و باید از خودمان سؤال کنیم که چه کارهایی را بهتر می‌توانیم انجام دهیم و چه کارهایی را نه.»

روملو لوکاکو جدیدترین قربانی شعارهای نژادپرستانه هواداران کالیاری بود.

 

 

نژادپرستی در ورزشگاه‌های ایتالیا سابقه طولانی دارد و جدیدترین قربانی روملو لوکاکو است

لوکاکو که به تازگی راهی سری‌آ شده پس از این که در دیدار برابر کالیاری برای زدن ضربه پنالتی پشت توپ ایستاد با شعارهای زشتی علیه خودش مواجه شد. میلان اشکرینیار هم‌تیمی او هم این تماشاگران را به سکوت فراخواند. لوکاکو ضربه پنالتی‌اش را تبدیل به گل کرد و با گل او نراتزوری به دومین برد فصل خودش رسید.

باشگاه کالیاری پیش از این هم به دلیل شعارهای نژادپرستانه تماشاگرانش علیه بلز متوئیدی و مویزه کین بازیکنان یوونتوس جریمه شده بود و احتمالاً باز هم با واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا مواجه خواهند شد.

چندی پیش این توهین ها را در لیک انگلیس هم شاهد بودیم جایی که ضربه پنالتی‌ای که پل پوگبا برابر ولورهمپتون هدر داد باعث شد برخی هواداران منچستریونایتد توهین‌های بی‌سابقه و نژادپستانه‌ای به او بکنند.

او که در این باره هیچ مصاحبه‌ای انجام نداده بود و واکنشی نداشت، ضمن تشکر از همه کسانی که این هفته حمایتش کرده‌اند، با انتشار پیامی در اینستاگرام نوشت: اجداد من و پدر و مادرم رنج‌ها کشیدند تا نسل من آزاد باشد، سوار اتوبوس شود، فوتبال بازی کند. توهین‌های نژادپرستانه، جهالت است و تنها باعث قوی‌تر شدنم و ایجاد انگیره در من برای نسل آینده می‌شود.

اجدادم رنج کشیدند تا نسل من آزاد باشد

 

قطعا باید با این موضوع جنگید زیرا که ما همه انسان هستیم فارغ از رنگ پوست ، قومیت یا دین خواص.

نظزر شما درباره این موضوع چیست؟ چه راهکاری پیشنهاد میکنید برای ریشه کن کردن این سرطان ؟

 

به نقل از گزارش ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *