تیم ملی, فوتبال ایران, فوتبال جهان

جنگ ایران با هنگ کنگ نا آرام

تیم ملی ایران

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه C با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج به رقابت می‌پردازد. برهمین اساس برنامه زمان‌بندی این مسابقات تا پایان ماه میلادی اکتبر (مهرماه ۹۸) به شرح زیر اعلام می‌شود:

پنجشنبه – ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
بحرین – عراق، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ملی بحرین
کامبوج – هنگ‌کنگ، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه پنوم پن

سه‌شنبه – ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
هنگ‌کنگ – ایران، ساعت ۲۰، ورزشگاه ملی هنگ کنگ
کامبوج – بحرین، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه پنوم پن

پنجشنبه – ۱۸ مهر ۱۳۹۸
ایران – کامبوج، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی
عراق – هنگ‌کنگ، ساعت و مکان برگزاری بازی متعاقباً اعلام می‌شود.

سه‌شنبه – ۲۳ مهر ۱۳۹۸
بحرین – ایران، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ملی بحرین
کامبوج – عراق، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه پنوم پن

 

به نقل از فوربس، رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا از فردا پنجشنبه آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران در این هفته استراحت خواهد داشت و به میدان نخواهد رفت، ولی در هفته دوم رقابت‌ها میهمان تیم ملی فوتبال هنگ کنگ خواهد بود.
بیش از ۳ سال و دو ماه تا شروع جام جهانی باقی مانده است و رقابت‌ها در آسیا آغاز می‌شود. البته در مرحله نخست شش تیم از آسیا حذف شد، ولی بقیه تیم‌های آسیایی کارشان را از فردا آغاز می‌کنند. ایران در حالی اولین دیدار خود را در هنگ کنگ برگزار می‌کند که در هفته‌های اخیر اعتراضات گسترده زیادی در این کشور رخ داده است و حتی به ورزشگاه‌های این کشور نیز کشیده شده و به همین خاطر بازی با ایران می‌تواند فرصت اعتراضات گسترده بیشتری را در اختیار معترضان قرار دهد و فضای امنیتی در ورزشگاه را تشدید کند.
گفته شده ایران درخواست کرده است که مکان این دیدار تغییر کند و بازی در زمین بی طرف برگزار شود. بحرین، کامبوج و عراق دیگر تیم‌های این گروه هستند و بر مبنای رده بندی فیفا این گروه، سخت‌ترین گروه انتخابی جام جهانی در قاره آسیاست.
تیم ویلموتس تاکنون دو دیدار دوستانه داشته و در بازی با هنگ کنگ برای اولین بار در یک تورنمنت رسمی به میدان خواهد رفت تا کار سخت و طولانی خود را برای رسیدن به جام جهانی آغاز کند.

 

حواشی دیدار اول ایران در مقابل هنگ کنگ

ناآرامی‌های سیاسی در کشور هنگ کنگ ادامه دارد و فدراسیون فوتبال کشورمان به خاطر ناآرامی‌های هنگ کنگ از فیفا درخواست کرده است این مسابقه در یک کشور بی طرف برگزار شود.
روزنامه «ساوث چاینا مورنیگ پست» امروز در گزارشی ضمن انعکاس درخواست ایران اعلام کرد که هنگ کنگ در نامه‌ای به فیفا امنیت این مسابقه را تضمین کرده است.
این روزنامه نوشت: «برگزاری بازی خانگی هنگ کنگ با ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ همچنان قطعی نیست چرا که ایران درخواست کرده است این بازی در زمین بی طرف برگزار شود. دو هفته پیش دولت هنگ کنگ نامه‌ای به فیفا زد و امنیت برگزاری بازی در ورزشگاه ۴۰ هزار نفری هنگ کنگ را تضمین کرد. می‌توان متوجه شد که پاسخ‌ها به این نامه مثبت بوده است. در عین حال آسوشیتدپرس گزارش داد که فدراسیون فوتبال ایران به خاطر افزایش مشکلات سیاسی در هنگ کنگ درخواست کرده است بازی در زمین بی طرف باشد. فدراسیون فوتبال هنگ کنگ هنوز برنامه‌ای برای تغییر زمین بازی ندارد.»
در ادامه گزارش این روزنامه به نقل از «یئونگ تاک کئونگ» ناظر و نماینده ورزشی آمده است که تا جایی که می‌داند بازی در همان هنگ کنگ برگزار می‌شود: «ما هنوز اطلاعات جدیدی در این خصوص دریافت نکرده ایم و مسابقه در هنگ کنگ برگزار می‌شود. نسبت به شلوغی‌های فرودگاه نگرانی نداریم و امنیت تیم میهمان را از هر طریق تضمین می‌کنیم.»
همچنین «پاول وودلند» رئیس کمیته اجرایی فدراسیون هنگ کنگ هفته گذشته اعلام کرده بود که بازی می‌تواند در هنگ کنگ برگزار شود، ولی مسئولان دولتی تا روز سه شنبه سوم سپتامبر (امروز) نظر نهایی خود را در این خصوص ارائه می‌دهند.
فدراسیون فوتبال هنگ کنگ هم بلیت فروشی این مسابقه را آغاز کرده است..
هنگ کنگی‌ها بدون توجه به این مسائل و با استناد به نامه‌ای که دو هفته پیش برای فیفا ارسال کرده اند، خود را برای برگزاری بازی در همین کشور آماده می‌کنند.
سایت «ساوث چاینا مورنیگ پست» امروز اعلام کرد فدراسیون فوتبال هنگ کنگ بلیت فروشی این مسابقه را آغاز کرده است. قیمت بلیت‌های این بازی حدود ۱۸۰ دلار هنگ کنگ (حدود ۹۰۰ هزار تومان) است.

به نقل از خبر ورزشی ، «جیمز‌ ها» وینگر تیم ملی هنگ کنگ برای بازی برابر تیم ملی ایران آماده می‌شود. این بازیکن ۲۶ ساله که متولد انگلستان است در بازی آخر کوان چونگ، تیم باشگاهی اش دو گل به ثمر رسانده و حالا آماده جدال با کامبوج و ایران در منتخبی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.
هنگ کنگ
جیمز بسیار امیدوار است تا هواداران تیم ملی هنگ کنگ هفته آینده بتوانند به استادیوم آمده و از تیم ملی برای جدال با ایران حمایت کنند. این بازیکن ۲۶ ساله بعد از دو سال غیبت بار دیگر به تیم ملی هنگ کنگ بازگشته و بسیار خوشبین است تا تیمش نتایج خوبی در گروه C مسابقات کنار بحرین، ایران، عراق و کامبوج کسب کند.
جیمز آخرین بار سال ۲۰۱۷ در یک بازی دوستانه پیراهن هنگ کنگ را بر تن کرده بود. وی در این مورد می‌گوید: من یک فرد خارجی هستم که همیشه مثبت فکر می‌کنم. خیلی خوشحالم که دوباره به تیم ملی دعوت و امیدوارم که دو بازی هفته آینده را با نمایشی خوب که همراه با نتیجه است به پایان برسانیم.
جیمز در ادامه گفت: یک مقدار نا آرامی در هنگ کنگ وجود دارد که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. اما خانواده من اینجا نیستند و نگران آن‌ها نیستم. به همین دلیل زندگی من آرام است و به تمرین و استراحت ختم می‌شود.
او که به عنوان مهاجم سرعتی شناخته می‌شود در ادامه گفت: سعی می‌کنم مربی را قانع کنم تا در یک پست مشخص از من استفاده کند. ما بعد از ایران با کامبوج بازی داریم و همه می‌گویند که آن‌ها ضعیف‌ترین تیم گروه هستند. اما این تیم در سال‌ها اخیر پیشرفت زیادی کرده و فوتبال را خیلی خوب بازی می‌کند و حریف سختی برای ما است.
شاگردان «مارک ویلموتس» باید این مسابقه را در خانه حریف به انجام برسانند و میزبان این دیدار ورزشگاه «هنگ‌کنگ» واقع در جزیره «هنگ‌کنگ» است؛ ورزشگاهی که با گنجایش ۴۰ هزار نفر بزرگترین ورزشگاه این کشور محسوب شده و اکثر بازی‌های تیم ملی فوتبال هنگ کنگ در آن برگزار می‌شود.
این ورزشگاه که پیش از این با نام «دولت» شناخته می‌شد در سال ۱۹۵۳ ساخته شد و در سال ۱۹۹۴ نیز مورد بازسازی قرار گرفت و ظرفیت آن افزایش پیدا کرد؛ به جز فوتبال مسابقات راگبی هفت نفره نیز در این ورزشگاه برگزار می‌شود. ورزشگاه مذکور در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۵ نیز میزبان مسابقات جهانی راگبی ۷ نفره بود.
تیم‌های چین جنوبی و کیتچی در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ رقابت‌های لیگ هنگ‌کنگ به طور مشترک بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کردند، اما بعد از آن فصل تنها بازی‌های تیم چین جنوبی در این ورزشگاه به انجام رسید. تعدادی از بازی‌های شرق آسیا در سال ۲۰۰۹ نیز به میزبانی این ورزشگاه انجام شد و حدفاصل سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ نیز پذیرای تیم ملی کریکت هنگ‌کنگ بود.
در طول این سال‌ها بهره‌برداری‌های متفاوتی از این ورزشگاه صورت گرفته که برخی از آن‌ها به هیچ عنوان ورزشی نبوده است. با این وجود همچنان ورزشگاه هنگ‌کنگ مهمترین استادیوم کشور به حساب می‌آید و حالا میزبان جدال هنگ‌کنگ و ایران خواهد بود.
هنگ کنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *